Thursday, May 5, 2016

bublanina s kokosovou posýpkou


napriek tomu, že čerešňová sezóna nás ešte pred nami, rozhodla som sa podeliť sa s vami o tento recept, pretože namiesto čerešní môžete použiť iné ovocie (aj keď väčšina z vás má určite svoj rokmi overený recept na bublaninu). ide o klasickú jogurtovú bublaninu, v ktorej som namiesto pšeničnej múky použila špaldovú a klasický kryštálový cukor som nahradila nerafinovaným trstinovým cukrom...a prikryla som ju kokosovou perinkou :)

bublanina:

3 vajcia
100 g cukor (trstinový alebo kryštálový)
150 g biely jogurt
100 ml mlieko
180 g múka (ja som použila 90 g hladkej špaldovej a 90 g celozrnnej špaldovej múky)
1 prášok do pečiva
50 ml rastlinný alebo repkový olej
200 g vykôstkované čerstvé čerešne

posýpka:

50 g múka (hladká pšeničná alebo špaldová)
50 g cukor (trstinový alebo kryštálový)
50 g kokos
50 g maslo 


celé vajíčka vymiešame s cukrom do penista.


pridáme jogurt, mlieko a premiešame.


pridáme múku, prášok do pečiva a vymiešame cesto.


na záver do cesta jemne primiešame olej.


cesto nalejeme do olejom alebo maslom vymasteného a múkou vysypaného plechu a poukladáme naň čerešne.


do menšej misky dáme kokos, cukor, múku a maslo,


ktoré zmiešame spolu na posýpku.


posypeme ňou koláč, ktorý pečieme v rúre zohriatej na 180°C 30-40 minút. bublaninu po upečení necháme vychladnúť a až potom ju krájame.








No comments:

Post a Comment