Thursday, June 2, 2016

hummus


možno to znie neuveriteľne, ale cícer som prvýkrát ochutnala v mexiku. bol súčasťou zeleninovo-kuracej polievky a veľmi mi zachutil. odvtedy sa stal súčasťou mojej kuchyne, či v polievke, vo forme falafelu, hummusu alebo len tak okorenený a opečený na masle.
hummus robím často a sem-tam experimentujem s príchuťami, tým že doň pridám olivy, chipotle, kari (samozrejme nie všetko naraz). recept, ktorý nasleduje je na hummus s pečeným cesnakom. pečený cesnak v hummuse nie je až taký výrazný a štipľavý ako keď použijeme čerstvý.

budeme potrebovať:

1 plechovka cícer
1-2 PL tahini
šťava z 1 citróna
2 PL olivový olej
cesnak (množstvo podľa chuti)
soľ
červená mletá paprika


odrežeme vrch cesnaku, položíme hlavičku na alobal, pokvapkáme olivovým olejom, zabalíme ho a pečieme v predhriatej rúre (200°C) asi 20 minút (ja som ho nechala v rúre trochu dlhšie a z vrchu sa mi vysušil). po upečení ho rozbalíme a necháme vychladnúť.


zvyčajne používam kúpené tahini, ale doma som žiadne nemala, tak som si ho urobila sama (rozmixovala som sezamové semienka s troškou sezamového oleja - aby bola chuť výraznejšie, môžu sa semienka pred rozmixovaním opiecť na suchej panvici). ak tahini doma máte, dajte do mixéra jednu až dve polievkové lyžice.


pridáme cícer, trochu nálevu z konzervy, citrónovú šťavu,


cesnakové strúčiky vyberieme, 


dáme do mixéra k cíceru, tahini a citrónovej šťave a rozmixujeme do hladka (kto chce môže do hummusu pridať soľ). hotový hummus naložíme do misky, ozdobíme olivovým olejom a mletou paprikou. podávame ho so zeleninou, pita "chlebom" alebo chlebovými plackami. (hladkú a celozrnnú špaldovú múku, trošku soli, olivového oleja a vodu vymiešam do nelepivého nie veľmi hustého cesta, nechám postáť asi 15 minút. vezmem kúsok cesta, rozvaľkám ho na pomúčenej doske, potriem olejom, zložím a znova rozvaľkám. placku upečiem na suchej panvici z oboch strán)



 





No comments:

Post a Comment